پرز ندادن پارچه روتختی

پارچه روتختی بدون پرز دهی  یا گلوله شدن موردی است که اصلا نباید از آن سرسری گذشت. ابتدا باید بدانید چرا پارچه ها پرز می دهند؟ اصولا به مرور زمان و در اثر تماس بدن با پارچه یک لایه از روی آن برداشته می شود که اگر پارچه جنس خوبی نداشته باشد روی سطح آن چسبیده باقی خواهد ماند این گلوله مانند ایجاد شده اگر نتواند از سطح پارچه جدا شود بر روی آن باقی خواهد ماند و شما آنها را بصورت پرزهای ریز و در تعداد زیاد خواهید دید. اگرچه روش هایی برای رفع پرز پارچه معرفی شده که گاهی هم جوابگو هستند اما شما نمیتوانید هرروز یا هرهفته آنها را تکرار کنید پس باید هنگام انتخاب دقت کافی داشته باشید.
·      چه پارچه هایی پرز می دهند:
اصولا پارچه های ترکیبی (ترکیب پنبه پلی استر – پل استر ویسکوز – پنبه فلامنت ) برای پرز دهی متعد هستند اما در بین پارچه های روتختی پارچه های تترون، پارچه های پلی کتان و بعضی از پارچه های هتلی معروف به پرزدهی هستند پس از آنها حذر کنید.
·      چه پارچه هایی پرز نمی دهند:
پارچه های یکدست و غیر ترکیبی اصولا پرزدهی ندارند، پارچه های پلی استر، میکرو، براش در بین پارچه های الیاف مصتنوعی و در بین پارچه های با الیاف طبیعی کتان، پنبه، لینن
نرمی و لطافت پارچه روتختی:
یک تصور عمومی در مورد کیفیت پارچه میزان نرم بودن آنست؛ این موضوع تا چند سال پیش درست بود، پارچه های ساتن نخ، پارچه های ساتن سیلک (ابریشمی)، پارچه های پنبه ای و در حد کمتر پارچه های کتان از این خصوصیات برخوردار بودند و خریدشان به عنوان یک پارچه باکیفیت و ارگانیک توصیه میشد.
اما الان؛ نکته مهمی که باید در این مورد به آن دقت کنید اینست که در حل حاضر پارچه های براش یا میکرو کاملا زیر دست نرم و جذابی دارند اما ماهیت آنها تماما پلاستیک است؛ پس صرفا نرم بودن پارچه را هرگز ملاک خرید خود قرار ندهید

چطور کیفیت پارچه روتختی را تشخیص دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن سبد خرید من
بستن علاقه مندی
به تازگی بازدید شده بستن
بستن

بستن
دسته بندی ها
×

 

شهرخواب

مشاورین ما آماده پاسخگویی هستند

× پشتیبانی