نکات مهم در مورد خرید روتختی

قیمت پارچه روتختی ایرانی:
پارچه های ملحفه ای ایرانی تنوع خیلی زیادی دارند، از پارچه های نخ پلی استر، فلامنت و ویسکوز که ارزانترین هستندگرفته تا پارچه  های ژاکارد و نخ ابریشم و مخمل که در بالاترین رینج قیمتی قرار می گیرند.
با توجه با اینکه پارچه های ایرانی باکیفیت زیادی در بازار موجود هست و هزینه های گمرکی موثر در قیمت بالای پارچه های ترک اینجا وجود ندارد کیفیت و قیمت این پارچه ها در یک حد تعادل مناسب قرار دارد؛ یا به قول معروف حباب قیمتی بالایی ندارند.

تنفس پارچه روتختی:
اگر داشتن یک روتختی خنک برای شما مهم است، نکته ای که حتما باید به آن توجه کنید تنفس پارچه روتختی است، بطور خلاصه تنفس پارچه یعنی چقدر این پارچه اجازه تبادل هوا می دهد؛ اصولا پارچه های طبیعی مثل پنبه، کتان یا لینن بعلت بافت درشت و تار و پود واضحی که دارند به خوبی اجازه تنفس می دهند و این یعنی خنک بود پارچه
پارچه های پلی استر مانند پارچه های میکرو، براش، فلامنت ، حتی تترون بعلت بافت ریز و تارو پود متراکم اجازه تبادل هوا را  نمی دهند و این مانند اینست که از یک نایلون برای خواب استفاده می کنید.

دوام پارچه روتختی:
حتما خرید یک روتختی بادوام یکی از اولویت های شماست، بهرحال شما قصد دارید با یکبار خرید روتختی حداقل چند سالی سر راحت بر بالش بگذارید و بعد از چند ماه دوباره مجبور به خرید نشوید.
اصولا پارچه های با الیاف مصنوعی مانند پلی استر، فلامنت، میکرو،براش و پلی کتان دوام بالایی دارند چون پایه آنها از مواد سنتتیک پتروشیمی است و به راحتی تجزیه نمی شوند اما نکته مهم اینجاست که آیا حاضر هستید نایلون را برای خواب انتخاب کنید؟
در بین پارچه های با نخ طبیعی کتان بهترین است، پارچه کتان بعلت تراکم و وزن بالایی که دارد بادوام است، پرز نمی دهد و سالهای سال همراه شماست.

پارچه ابریشم و ویژگی های آن
چطور کیفیت پارچه روتختی را تشخیص دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن سبد خرید من
بستن علاقه مندی
به تازگی بازدید شده بستن
بستن

بستن
دسته بندی ها
×

 

شهرخواب

مشاورین ما آماده پاسخگویی هستند

× پشتیبانی